Početak sloma?
U svojem opsežnom intervjuu današnjem (07. 03. 2009.) "Jutarnjem listu" Istarski župan Ivan Jakovčić između ostalog kaže: "Slovencima ćemo morati dati izlaz na otvoreno more!"
U mojem blogu od 15. 12. 2008. pod naslovom "Prkos, odbijanje, slom ..." opisao sam "tehnologiju" ponašanja hrvatskih vlasti u odnosima prema institucijama MZ, EU, ICTY, susjedima ... , a ova Jakovčićeva izjava je, po meni, nagovještaj da su hrvatske vlasti, u pravno-političkoj stvari pitanja granice sa Slovenijom, završile faze prkosa i odbijanja i da nastupa faza sloma.
To praktički znači da će Slovencima odobriti i više od onoga na što su oni bili spremni pristati, što znači više od onoga što su pokojni Račan i Drnovšek utanačili.
Dakle, sav prkos i sve odbijanje pretvara se u prah i pepeo, pokazujući još jedamput sav jad, svu bijedu neznanja i nekompetencije hrvatskih vlasti, jer od svega će na kraju u srcima mnogih Hrvata ostati samo mržnja prema Sloveniji i Slovencima kao posljedica homogeniziranja nacije na pitanju "nacionalnog ponosa" iz faza prkosa i odbijanja..
Možda su hrvatske vlasti baš to i htjele, jer im to onda opet koristi u provođenju faza prkosa i odbijanja u nekim drugim stvarima.
Obrazlaže Jakovčić i zašto će hrvatske vlasti morati popustiti, pa navodi da je to prvenstveno radi, za čitavu srednju Evropu, izuzetno značajne slovenske luke Koper, koja se izgrađivala i modernizirala preuzimajući poslove Luke Rijeka u kojoj je HDZ imao nekog prečeg posla, a ne nekakvu modernizaciju lučkih postrojenja i privlačenja brodskih tereta.
Da je Luka Rijeka na vrijeme modernizirana, da je prema Zagrebu, a onda i dalje, izgrađena ravničarska pruga dvostrukog kolosjeka i velikog osovinskog opterećenja, Koper ne bi toliko dobivao na važnosti, pa bi i pregovaračke pozicije Hrvatsake bile znatno jače.
I danas tvrdima da je moderna željeznička pruga Rijeka - Zagreb, u gospodarskom pogledu, za Hrvatsku od daleko većeg značaja nego autocesta. Prvenstveno radi razvoja Luke Rijeka, jer da takva pruga postoji, a da se luka u Rijeci modernizira, ne samo Koper, nego i Trst, bitno gube na značaju kojeg danas imaju upravo radi nesposobnosti riječke luke da privlači brodski teret namijenjen prvenstveno srednjoj Evropi.
Ali kao uostalom i u svim drugim pitanjima upravljanja državom i njenim resursima, HDZ je i ovdje pokazao potpunu nekompetentnost i nesnalaženje svoje Vlade, a u nekim momentima, usudio bih se čak reći, potpunu nezainteresiranost, što maskira patetičnim isticanjem tobožnjeg nacionalnog ponosa.
Ali, evo nas, bar u ovoj stvari smo pri samome kraju, Jakovčić najavljuje da će faza sloma u stvari rješavanja graničnog spora sa Slovenijom, odnosno raspleta, uslijediti vrlo brzo i uz hrvatske ustupke puno veće od onih iz nepostojećeg sporazuma Račan - Drnovšek.
Osobno bih volio da ne bude tako, ali dosad je uvijek bilo tako, pa razloga za optimizam nemam.
Zanima me jedino hoće li netko od "opozicije" Sanaderu bar postaviti pitanje, ne samo radi izgubljenog vremena, nego i za Hrvatsku izgubljenih šansi u tom vremenu?
U mojem blogu od 15. 12. 2008. pod naslovom "Prkos, odbijanje, slom ..." opisao sam "tehnologiju" ponašanja hrvatskih vlasti u odnosima prema institucijama MZ, EU, ICTY, susjedima ... , a ova Jakovčićeva izjava je, po meni, nagovještaj da su hrvatske vlasti, u pravno-političkoj stvari pitanja granice sa Slovenijom, završile faze prkosa i odbijanja i da nastupa faza sloma.
To praktički znači da će Slovencima odobriti i više od onoga na što su oni bili spremni pristati, što znači više od onoga što su pokojni Račan i Drnovšek utanačili.
Dakle, sav prkos i sve odbijanje pretvara se u prah i pepeo, pokazujući još jedamput sav jad, svu bijedu neznanja i nekompetencije hrvatskih vlasti, jer od svega će na kraju u srcima mnogih Hrvata ostati samo mržnja prema Sloveniji i Slovencima kao posljedica homogeniziranja nacije na pitanju "nacionalnog ponosa" iz faza prkosa i odbijanja..
Možda su hrvatske vlasti baš to i htjele, jer im to onda opet koristi u provođenju faza prkosa i odbijanja u nekim drugim stvarima.
Obrazlaže Jakovčić i zašto će hrvatske vlasti morati popustiti, pa navodi da je to prvenstveno radi, za čitavu srednju Evropu, izuzetno značajne slovenske luke Koper, koja se izgrađivala i modernizirala preuzimajući poslove Luke Rijeka u kojoj je HDZ imao nekog prečeg posla, a ne nekakvu modernizaciju lučkih postrojenja i privlačenja brodskih tereta.
Da je Luka Rijeka na vrijeme modernizirana, da je prema Zagrebu, a onda i dalje, izgrađena ravničarska pruga dvostrukog kolosjeka i velikog osovinskog opterećenja, Koper ne bi toliko dobivao na važnosti, pa bi i pregovaračke pozicije Hrvatsake bile znatno jače.
I danas tvrdima da je moderna željeznička pruga Rijeka - Zagreb, u gospodarskom pogledu, za Hrvatsku od daleko većeg značaja nego autocesta. Prvenstveno radi razvoja Luke Rijeka, jer da takva pruga postoji, a da se luka u Rijeci modernizira, ne samo Koper, nego i Trst, bitno gube na značaju kojeg danas imaju upravo radi nesposobnosti riječke luke da privlači brodski teret namijenjen prvenstveno srednjoj Evropi.
Ali kao uostalom i u svim drugim pitanjima upravljanja državom i njenim resursima, HDZ je i ovdje pokazao potpunu nekompetentnost i nesnalaženje svoje Vlade, a u nekim momentima, usudio bih se čak reći, potpunu nezainteresiranost, što maskira patetičnim isticanjem tobožnjeg nacionalnog ponosa.
Ali, evo nas, bar u ovoj stvari smo pri samome kraju, Jakovčić najavljuje da će faza sloma u stvari rješavanja graničnog spora sa Slovenijom, odnosno raspleta, uslijediti vrlo brzo i uz hrvatske ustupke puno veće od onih iz nepostojećeg sporazuma Račan - Drnovšek.
Osobno bih volio da ne bude tako, ali dosad je uvijek bilo tako, pa razloga za optimizam nemam.
Zanima me jedino hoće li netko od "opozicije" Sanaderu bar postaviti pitanje, ne samo radi izgubljenog vremena, nego i za Hrvatsku izgubljenih šansi u tom vremenu?